© 2017 concept and design by LaPol  / Sprookjesbranding & Moedmarketing
Algemene voorwaarden Zakelijke Dienstverlening LaPol / Privacyverklaring

Leve het échte, spirituele sprookje

March 3, 2019

Carnaval heeft in vele opzichten iets weg van een Sprookjesfeest. Iedereen is verkleed, dompelt zich onder in een andere wereld en kruipt even in een andere rol. Mensen verbroederen, geven zich gevoelsmatig over aan iets groters en ervaren een overstijgend besef van eenheid. Ook sijpelt er een diepere spirituele onderstroom door in het feest vanwege het principe: in het vlees, uit het vlees; na de totale ‘incarnatie’ werd er ooit gevast in de hoop Verlicht te raken. Carnaval kan ons meer brengen dan we denken, maar hoe?

Stel je toch voor dat wat Carnaval voor veel mensen is het hele jaar door wordt ervaren. Het gevoel van blijheid, uitbundigheid en opwinding dat erbij hoort. De energie en toewijding die geïnvesteerd wordt in het maken van kostuums en praalwagens. Het grote verlangen naar sociale cohesie en leuke contacten, met wildvreemden nota bene. De overgave.
“Dan is het minder speciaal”, oppert mijn criticus gelijk. “Is dat zo?,” is tegenwoordig mijn standaard reply. Ik geloof niet dat ik het minder speciaal vind dat ik me steeds vaker dankbaar, diep geraakt en één voel met de wereld. Eerlijk gezegd is het bijna omgedraaid: hoe vaker ik dat gevoel heb, hoe specialer ik het vind. Waarom zouden we alle 'voordelen van Carnaval' bewaren om ze slechts eens per jaar te ervaren?


Ken jij je IKIGAI?
Sinds begin dit jaar lijkt er een speciale energie door de wereld te waaien. In de wereld waar spiritualiteit gegeten wordt ‘for breakfast, lunch and dinner’, wordt daar niet eens aan getwijfeld. Er is meer bewustwording in en rond me heen. Steeds meer mensen realiseren zich dat ze meer zijn dan hun lichaam. Meer dan hun emotie, gevoel en geest. Meer dan hun functie, rol of taak. Meer dan hun zoektocht. Meer dan een individu. Meer dan.
Persoonlijk word ik me bewust dat ik meer ben dan een ondernemer. Dat is voor mij al 14 jaar een bepalende rol: het is een groot deel van wie ik denk dat ik ben. Daar ben ik achter sinds ik intensief met merk-identiteiten bezig ben en dankzij mijn psycholoog-coach. Als ondernemer ben ik vooral bezig met business genereren. Ideeën bedenken en verkopen. Klanten krijgen en klanten helpen. Sinds oktober 2017 als selfmade (sprookjes)merken coach.
Ja, ik had een geweldige start met Fairytale Branding. Mijn aanname over sterke merken – waarover ik ‘slechts’ gelezen had – klopte: met een sterk merk dat bij je past onderscheid je je en trek je als vanzelf klanten aan die bij je passen. Ik verkocht voor mijn gevoel kostbare trajecten en hoefde niet te onderhandelen over de prijs.
Nog nooit heb ik in een jaar tijd zoveel geleerd over branding, ondernemerschap en mezelf. Alles wat ik leerde paste ik direct toe. Ik stak heel veel tijd in mijn klanten, veel te veel want ik wilde hen koste wat kost helpen; ze hadden er immers genoeg voor betaald en resultaat vond ik belangrijker dan het proces. Ondertussen brak ik mezelf het hoofd over een online variant; het leverde me vooral stress op een incompetent gevoel. 2018 was een leerzaam, lucr(e)atief en soms lyrisch jaar, maar...


Volgende week het vervolg op deze blog!

SAVE THE DATE: 5 MEI | 11.00U | LANCERING PODCAST EIGENTIJDSE SPROOKJES

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload